Aktywna seniorka

Na całym niemal świecie długość życia wydłuża się. Według prognoz, w 2020 roku w Polsce, co piąta osoba będzie miała 60 lat lub więcej. W miarę upływu lat dochodzi w organizmie do wielu zmian fizjologicznych, które pogarszają nasze funkcjonowanie.

Niestety u większości osób starszych obserwuje się spadek aktywności fizycznej. Co więcej, często panuje przekonanie, że wysiłek fizyczny w ich wieku jest niewskazany.
W procesie starzenia dochodzi do zmniejszenia masy i siły mięśni szkieletowych oraz wzrostu ilości tkanki tłuszczowej. Zmniejsza się elastyczność mięśni, ścięgien i więzadeł, spada masa kostna. Zmniejszenie masy i siły mięśniowej doprowadza do osłabienia i obniżenia jakości życia, a także do zwiększonego ryzyka upadków i złamań. Niestety codzienne czynności (sprzątanie, pranie, robienie zakupów) nie zastąpią wysiłku fizycznego.

Pamiętajmy – wysiłek fizyczny doprowadza do redukcji nadwagi, zwiększa siłę mięśniową, poprawia kondycję, obniża ciśnienie tętnicze krwi (średnio o 2-8 mmHg), zmniejsza ryzyko  udaru mózgu i chorób układu sercowo-naczyniowego.

Bez względu na to, ile mamy lat, zawsze warto pamiętać o regularnym wysiłku fizycznym i aktywnym wypoczynku, bowiem mogą one znacznie poprawić jakość naszego życia oraz je wydłużyć.

Dobór aktywności ruchowej jest  w ogromnym stopniu indywidualny. Zależy on przede wszystkim od stanu zdrowia danej osoby oraz od stopnia sprawności fizycznej.

W naszej siłowni dopasujemy trening do twoich możliwości. Na treningu nie będziesz  sama, bo cały czas monitorujemy Twoje  działania. Nie będziesz sama, bo spotkasz inne, podobne sobie Panie.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą FORMA 55+. Tam specjalne ceny treningów od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.00

Możesz skorzystać również z zajęć grupowych: zdrowe plecy.

Zapraszamy!!! Agnieszka, Natalia, Dorota

 

Pamiętaj o odpowiednim, sportowym stroju, butach sportowych „typu adidas”, ręczniku i butelce wody mineralnej min.0,75l.  Jeśli masz jakiekolwiek dolegliwości zdrowotne, zawsze przed przystąpieniem do aktywności ruchowej zasięgnij porady swojego lekarza.

Szybki kontakt


zobacz również